Meie jaoks on iga pesu jaotatud all väljatoodud sammudeks. Pole vahet, kas auto on pestud 1-2 nädalat tagasi või pool aastat tagasi, sammud on samad, küll aga võib mõne etapi lühemaks teha või mingi toote vahelt ära jätta. See selgub pesu käigus. Sisepuhastuse näpunäited leiab siit: Kuidas korrektselt puhastada oma auto salongi?
Kui soovid näha ka videopildis antud blogis väljatoodud samme, siis kliki videole ning vahemikus 0:48-2:33 ja 3:36-3:59 leiad välihoolduse näpunäiteid.
Samm 1, pesueelne kontroll
Pesuprotsessi alustame me kõigepealt sõiduki pinna hindamisega, et aru saada, mis mustust pinnalt leida võib ja samal ajal ka selgitame välja, kas auto on enne seda pikalt sõitnud ning võibolla on kapott või pidurid kuumad.
Kui autopinnad on kuumad, tuleb lasta autol maha jahtuda, kas siis niisama seistes või veega üle loputades. Vastasel juhul võivad pesuained pinnale ära kuivada ning seeläbi teeks me rohkem kahju, kui kasu.
Lisaks soovitame enne pesu algust, õhkvedrustuse või hüdraulilise vedrustuse korral tõsta auto kõrgeimasse astmesse, seeläbi saab paremini ka rattakoopad puhtaks.
Samm 2, leotusaine
Peale esmast ülevaatust kasutame tavaliselt leotusainet, millega eemaldame autolt teedelt lendava pigi. Leotusainega teeme kokku ka veljed ja rattkoopad. Samuti kasutame pigiainet vajadusel ka katusel, kuna on olnud juhuseid, kus on mõnel madalamal sõidukil ka katus pigine olnud.
Tihti teeme ka uksevahed, altpoolt pigileotusega kokku, kuna need jäävad paljudel puhastamata, võib ka sealt leida omajagu mustust ja pigi.
Peale leotusaine peale kandmist loputa auto korralikult.
PS! Pigiainet ei tohiks autokerele liiga pikaks ajaks seisma jätta. Osad pigiained võivad hakata söövitama plastikuid või kerele ära kuivada. Kindlasti rääkida enne toote pakkujaga läbi täpsemad kasutamise näpunäited.
Samm 3, veljed
Järgmiseks puhastame veljed.
Täidame ämbri puhta, sooja veega, paneme sinna sobivad veljeharjad ja pintslid ning ka pesukinda, milleks on Gtechniqu Marine Microfibre Wash Mitt, mis hoolimata nimest on sobilik ka autodele. Kasutame just seda kinnast, kuna meile meeldib selle kuju ja seda on mugav kasutada, lisaks on kerge seda värvipoolest eristada ka meie autokere jaoks kasutatavast pesukindast. Veljepuhastusvahendina kasutame Auto-Wheeli, Bilt Hamberilt. Piserdame seda nii välja-, kui ka sissepoole, velge.
Peatselt peale piserdamist märkate, et vahend muutub lillakaks. See tähendab, et Auto-Wheel lagundab piduritolmu ja lendrooste osakesi. Vahendit ei pea maha pesema, vaid saab kasutada ka pesuainena, seega saab kohe pintslite, harjade ja kinnastega, velje kallal toimetama hakata. Puhastame korralikult velje ka seestpoolt.
Samm 4, vaht (vajadusel veel üks pigileotuse ring)
Peale velgede pesu vaatame üle uuesti auto pinna, ega kuskile rohkem pigi ei jäänud. Tihti on seda kõige parem kontrollida esimeste rataste juurest, tiiva pealt, kuna sinna alla nurka koguneb tavaliselt kõige rohkem mustust ja pigi. Lisaks saab ka taga luugilt hea indikatsiooni, kui palju pigi auto kerele jäi.
Pigi olemasolul teeme veel ühe pigileotuse ringi ja peale seda laseme autokerele vahu.
Pigi puudumisel võib kohe vahtu kasutada.
Leotusvahtusid on meil pakkuda kahte erinevat, Touch-Less, Bilt Hamberilt, või W4 Citrus Foam, Gtechniqult (Citrus Foam on vedelam ja Touch-Less on paksema vahuga).
Vahul võib lasta autokerel töötada ca 2-3 minutit. Vaht aitab kerelt maha kanda suurema lahtise mustuse.
Peale paari minutit loputa autokere korralikult.
Samm 5, autokere kontaktpesu
Täida üks ämber puhta sooja veega ja teine ämber pesuvahendi ja veega. Autošampoonina me kasutame vastavalt vajadusele, erinevaid tooteid.
Tavaline (ilma erinevate vahalisanditeta) autošampoon on Auto-Wash, Bilt Hamberilt ning keraamika lisandiga on kasutusel W3 Ceramic GWash. Pesukinnas on meil WM2 Microfibre Wash Mitt. Ise teeme ka šampooni segu endale pritspudelitesse, et saaks pesu ajal iga detail pesuainega kokku ja oleks libe.
Pesemist alustame katusest või kapotist ja liigume allapoole (pool katust -> pool esiklaasi -> pool kapotti -> pool tagaklaasi, sedaani puhul, universaali puhul läheb kõik ühe pesuetapina -> küljeklaasid üheltpoolt -> pool esitiiba -> pool esiust -> pool tagaust -> pool tagatiiba -> teine pool samas järjekorras -> esistange koos tuledega -> tagaots -> uste alumine pool -> küljekarbid).
PS! W3 Ceramic GWash ei vahuta, seega võib jääda mulje, et toodet ei ole ämbris piisavalt. Lähtuge pakendil olevast soovituslikust kogusest. Lisaks võib antud toode hakata kiiremini autokerel kuivama, kui traditsiooniline autošampoon, seega jälgige hoolikalt juba pestud detaile. Vajadusel loputage autot vahepeal.
Loputage auto korralikult.
Samm 6, lendrooste eemaldamine ning viimane pigi kontroll
Vaadata auto kere uuesti hoolikalt üle, et aru saada, kas on äkki veel mõni pigitäpp kuskil ning ühtlasi püüda üles leida ka lendrooste osakesi.
Pigi leidmisel võib teha ka kolmandat korda pigileotusega tiiru.
Lendroosteosakeste vastu aitab Gtechniqu W6 Iron & Fallout Remover ning Bilt Hamberi Korrosol. Ise kasutame rohkem Korrosoli.
Peale lendroosteosakeste eemaldamist peab auto väga korralikult üle loputama.
Samm 7, lisa hüdrofoobsus
Enne kuivatamist võib autole peale lasta ka spreipudelisse valmis lahjendatud W3 Ceramic Gwashi. See aitab tekitada autole hüdrofoobse pinna ning seeläbi on kuivatamine kergem. Kindlasti peale W3 piserdamist auto veelkord üle loputada.
Samm 8, kuivatamine
Kuivatamine. Soovitame võimalusel kasutada selle jaoks esmalt kas suruõhku või lehepuhurit. Seeläbi saab suuremast osast veest kerge vaevaga lahti.
Rätikuga kuivatamisel liikuda samamoodi, nagu šampooniga pestes, kindaga liigud. Rätik, mida me kasutame on MF2 Zero Scratch Microfibre Drying Towel, lisaks pakume ka väljaväänatavat MF4 Diamond Sandwich Microfibre Drying Towelit.
Kuivatamise ajal võib rätikule piserdada ka C2 Ceramic Sealanti, seeläbi jääb autole ka kaitsekiht, mis kestab kuni pool aastat ning muudab auto pinna kergemini puhastatavaks.
PS! C2 Ceramic Sealanti piserdada rätikule 4-5 piserdust, sellega saab kuivatada ca 2-3 detaili, seejärel tuleks uuesti paar piserdust C2, rätikule lasta.
Samm 9, lõppviimistlus
Peale pesu soovitame ka lisaks panna auto rehvidele rehviläiget, T2 Tyre Dressing, näiteks AP2 Soft Foam aplikaatoriga.
PS! Rehviläiget mitte panna liiga paksu kihina, kuna sõitma hakates võib seda lennata autokerele. Kui tundub, et läks liiga palju rehvi peale, siis saab üleliigse vahendi eemaldamiseks kasutada lappi (näiteks kasutades MF1 ZeroR Microfibre Buff Cloth).
Pea meeles!
Kasutades kvaliteetseid tooteid säästad ajas ning tagad suurepärase tulemuse!
Küsimuste puhul leiad paljud vastused meie e-poe toodete alt, klikates lahtril “Kasutusjuhend”, lisaks võid kirjutada meiliaadressil pood@stalla.ee või helistada meie poe telefoninumbrile +372 5555 1268.